pondelok 19. januára 2015

Eleanor a Park - recenzia

Názov knihy: Eleanor a Park
Autor/autorka: Rainbow Rowell
Počet strán: 336
Rok vydania: 2014
Vydavateľstvo: Ikar (pod vydavateľskou značkou YOLI)
Anotácia:
Obaja majú šestnásť, sú spolužiaci a sú úplne iní ako ostatní.

Eleanor
Červenovláska z chudobnej rodiny. V jednej izbe sa tlačí so štyrmi súrodencami. S nevlastným otcom sa neznáša pre jeho násilnícke sklony. V škole je nová a nepatrí k obľúbencom – nenosí značkové oblečenie, lebo jej rodičia na to nemajú, nie je štíhla ako spolužiačky a na jej vtipných hláškach sa nikto nesmeje.

Park
Jeho rodina netrpí núdzou, ale Park nemá rád sám seba. Chýbajú mu svaly bejzbalistu, výška basketbalistu a sebavedomie amerického tínedžera z nebraskej Omahy. Parkovu matku si totiž otec priviedol z Kórey a syn zdedil jej ázijské črty. A tak si najradšej číta komiksy, počúva obľúbenú hudbu a v školskom autobuse sedí sám.
Až kým jedného dňa nenastúpi istá červenovláska a nikto – okrem neho – ju k sebe nepustí sadnúť.
Eleanor a Park nie sú hlúpi a vedia, že prvá láska takmer nikdy nevydrží. Sú však aj dosť zúfalí a dosť odvážni, a tak to spolu skúsia...


Moja recenzia:
Táto kniha je po celom svete veľmi vychvaľovanou a veľmi realistickou Young Adult. Rozpráva príbeh dvoch mladých ľudí, ktorí sú úplne rozdielni, ale aj napriek tomu sa do seba zamilujú. Veľkej väčšine ľudí sa táto kniha veľmi páčila. A ja sa radím k tej veľkej väčšine. Túto knihu si zamilujete!
Postavy v tejto knihe sú príjemné a hneď si ich obľúbite a fandíte ich láske! Keďže je kniha písaná ako z pohľadu Eleanor, tak z pohľadu Parka a tak môžme sledovať ako sa na situáciu, pozerajú obaja inak. Keďže Eleanor je z trochu sladbších pomerov, tak sú ich pohľady do oboch domácností úplne iné.  Eleanor a Park je výbornou voľbou na oddychové čítanie pri ktorom si fakt oddýchnete, ale nebudete sa nudiť :) Nie je plesladená, takže si ju môžu prečítať aj chlapci. A koniec vás prekvapí, rozosmutní, ale zároveň ste radi že to dopadlo, ako dopadlo. Preto si odo mňa kniha odo mňa odnáša 5 hviezdičiek z piatich a zaslúžene patrí medzi moje naj knihy.


Moje hodnotenie: 5/5

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem Ikaru
Knihu si môžete objednať TU.

5 komentárov:

  1. Ja sa tak teším na ňu, už ju mám objednanú :3

    OdpovedaťOdstrániť
  2. knizku mam rozectenou, teda doslova jsem zacala, ale vsichni o tom mluvi, tak jsem zvedava :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. veľmi sa na knihu teším. Milujem knihy písané z pohľadu oboch postáv TheBookLady

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Knihu už mám prečítanú a súhlasím s tebou :) bola to pecka!

    OdpovedaťOdstrániť