utorok 26. mája 2015

Kráľovná Tearlingu - recenzia

Názov knihy: Kráľovná Tearlingu
Autor/autorka: Erika Johansenová
Počet strán: 376
Rok vydania: 2015
Vydavateľstvo: Ikar (pod vydavateľskou značkou YOLI)
Anotácia:
V deň svojich devätnástych narodenín sa princezná Kelsea, vychovávaná vo vyhnanstve, vydá na nebezpečnú púť. Márnivá a sebecká kráľovná Elyssa je mŕtva a Kelsea musí zasadnúť na trón, ktorý jej právom patrí. Na dievča s nezvyčajnou jazvou a magickým náhrdelníkom však z každej strany striehnu nepriatelia. Urobia všetko pre to, aby zabránili jej korunovácii za vládkyňu Tearlingu. Neboja sa použiť ani čiernu mágiu. Hoci Kelsei koluje v žilách kráľovská krv, necíti sa ako vodkyňa. Nepozná svoj ľud a nevie nič o krutovláde svojej matky ani všetkých hrôzach, ktoré sa v krajine dejú.
Kelsea sa nepoddáva, no stačí jediný trúfalý čin následníčky trónu a kráľovstvo zasiahne nemilosrdná pomsta tyranskej vládkyne susedného Mortmesnu, červenej kráľovnej, obávanej čarodejnice. Až vtedy sa ukáže, komu môže Kelsea skutočne dôverovať. Mladá vládkyňa sa tak podrobí skúške ohňom, ktorá z nej spraví legendu... ak sa jej podarí ostať nažive.
Kráľovná Tearlingu je fascinujúci dobrodružný príbeh utajenej kráľovnej a jej nebezpečnej cesty na trón. Je to príbeh o sile priateľstva, ktoré odolá aj najtemnejšej mágii.


Moja recenzia:
Od tejto knihy som mal veľmi veľké očakávania, keďže väčšina blogerov ju veľmi dobre hodnotila. A tak som sa do knihy pustil. No... nedopadlo to najlepšie..
Kniha je písaná veľmi zdĺhavo a prvých 100 strán sa v podstate nič nestane. Hneď ako začneme čítať 2. časť knihy, príbeh trochu naberá na kvalite. Ale stále to nie je ono. Dej je veľmi dobre vymyslený a zaujímavo napísaný. No to je asi všetko..
Podľa mňa by sa kniha dala určite skrátiť, čo by jej prinieslo trochu lepšie hodnotenie. Vlastne jediná vec čo sa mi na tejto knihe nepáči je to, že je písaná príliš zdĺhavo. Ak by sme knihu skrátili tak o polovicu textu, príbeh by išiel rýchlejšie, plynulejšie a nezdalo by sa mi to tak dlhé.
Knihu som nedočítal takže nemôžem súdiť presne. Myslím si že iným ľuďom by sa to mohlo páčiť, no ja medzi nich nepatrím. Ale aj tak sa teším na filmové spracovanie s Emmou Watson. Myslím si že film bude kratší a hodnotnejší než kniha.


Moje hodnotenie: 2/5

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem Ikaru
Knihu si môžete objednať TU.

1 komentár: