Miniaturista - recenzia

Názov knihy: Miniaurista
Autor/autorka: Jessie Burtonová
Počet strán: 432
Rok vydania: 2015
Vydavateľstvo: Ikar
Anotácia: Jedného jesenného dňa v roku 1686 zaklope na dvere veľkolepého domu v najbohatšej časti Amsterdamu osemnásťročná Nella Oortmanová. Mladučká vidiečanka sa má ujať roly manželky zámožného kupca Johannesa Brandta, no privíta ju len jeho odmeraná sestra, čierny sluha a prostoreká slúžka. Manžela stretne až na druhý deň a ten jej venuje zvláštny svadobným dar, dokonalú zmenšeninu ich honosného sídla, veľkú ako skriňová vitrína. Nella si do nej objedná zariadenie od tajuplného miniaturistu a od tej chvíle sa začnú diať zvláštne veci. Drobné výtvory do detailov kopírujú skutočný život rodiny – až desivo verne. Umelec zjavne pozná životy jej členov lepšie, než oni sami, a drží ich osudy vo svojich rukách. Miniaturista je dojímavý príbeh lásky a posadnutosti, zrady a odplaty, ktorý vás chytí za srdce. Autorka sa pri písaní románu inšpirovala miniatúrou domu od neznámeho umelca vystavenou v Rijksmuseu v Amsterdame, ktorú kedysi vlastnila skutočná Nella Oortmanová.

Moja recenzia:
Historické romány nepatria medzi môj obľúbený žáner. Vlastne nepatrí ani medzi žánre, ktoré by som čítal nejako pravidelne. Aj tejto knihy som sa zo začiatku tiež trošku bál, pretože som nevedel čo od toho mám čakať. Našťastie, moje obavy sa nenaplnili. Kniha Miniaturista je dojímavý román so zaujímavým dejom, kopou zápletiek a skvelou atmosférou. Jedna z hlavných vecí, ktoré sa mi na knihe páčili najviac, bola práve atmosféra. Keď som knihu čítal, úplne som cítil tú atmosféru Amsterdamu 17. storočia. Ďalšia vec ktorá sa mi na knihe páčila bola zápletka. V tejto knihe sa stalo veľmi veľa zaujímavých vecí, a to už hneď od začiatku! Kniha vás tiež veľmi rýchlo vtiahne do príbehu, a vy proste nechcete prestať a to je určite veľké plus! Celkovo si myslím, že táto kniha nie je len pre dospelých. Podľa mňa si ju môžu prečítať aj ľudia, ktorí na historické romány úplne niesu. Preto knihe dávam 4 hviezdičky z piatich a vrelo ju doporučujem. Či už "deťom", alebo dospelým :)

Moje hodnotenie: 4/5

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem iPark.
Knihu si môžete objednať TU.