štvrtok 5. januára 2017

Nie som básnik - recenzia

Názov knihy: Nie som básnik
Autor/autorka: 
Peter "Expl0ited" Altof
Počet strán: 80
Rok vydania: 2016
Vydavateľstvo: Ikar 
Anotácia: „Tuším, že by som sem mal napísať niečo múdre, niečo, čo vám zmení život, alebo vám ho aspoň pomôže inak vnímať, ale to ste na zlej adrese. Nie som Budha, dalajláma ani Majk Spirit. A vôbec, čo by ste chceli od devätnásťročného youtubera...“
Zbierka básní známeho vlogera Expl0iteda vám umožní nahliadnuť do jeho hlavy.
Moja recenzia: 
YouTuberské knihy sú trend už nejakú dobu. Asi ako prvý s tým začal GoGo so svojou knihou GoGo - Chalan z internetu (recenziu TU). No a samozrejme nemohol zaostať ani náš ďalší slovenský YouTuber Expl0ited. A prišiel s veľmi prekvapivou témou - so zbierkou básní. 

Keď táto kniha vychádzala, tak som ani sám nevedel čo si o tom mám myslieť. V kníhkupectve som túto knihu dosť silne ignoroval, pretože ma jednoducho nezaujala. Potom som si prečítal a pozrel nejaké recenzie, ktoré boli zväčša negatívne. Takže som sa rozhodol, že si na to spravím vlastný názor.

No... myslím si, že ak sa chcete o Expl0vi neičo dozvedieť, táto kniha určite nie je správnou voľbou. Táto kniha je skôr niečo ako vyznanie lásky v podobe básní. Väčšina básní má ľúbostný podtón, ktorý ak Expla sledujete, tak vám dojde, že básne sú určené pre Momu.

Ak si chcete prečítať nejaké úžasné básne, tak túto knihu taktiež neodporúčam, pretože je logické, že ak píše básne človek, ktorý nikdy básne nepísal, tak tie básne nemôžeme nejako veľmi hodnotiť po "poetickej stránke".

Takže môj celkový názor na túto knihu je: Expl0ve videá síce mám rád a sledujem ho už asi 3 roky ,ale táto kniha podľa mňa za tie peniaze nestojí. Ja osobne by som si ju určite nekúpil, a preto som si ju iba vypýtal na recenziu. Táto kniha vám v podstate nič nedá a nič nové sa z nej neodzviete. Ak si ju už fakt chcete prečítať, tak to určite stihnete aj v kníhkupectve, pretože v knihe je len okolo 20 krátkych básní.

Za tých 6 eur alebo koľko to kniha stojí, radšej choďte do kina, kúpte si niečo na sebe alebo sa choďte najesť. Fakt to bude lepšie ako kúpiť si toto. Aby som túto knihu iba nekritizoval, tak sa mi veľmi páčia ilustrácie a celkovo dizajn tejto knihy, ktorý je jednoduchý, ale pekný.

Takže ja tejto knihe dávam jednu hviezdičku z piatich.

Moje hodnotenie: 1/5

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcel poďakovať vydavateľstvu PreŠkoly.sk. Knihu si môžete objednať TU.

2 komentáre:

  1. Podľa mňa by si do recenzie mal zahrnúť aspoň trochu toho hodnotenia básní (aj keď, ako hovoríš, básne nemožno hodnotiť, ak nie je autor skúseným básnikom), keďže je to vydané ako poézia. Takto som sa len dozvedela, že je to nanič titul, ktorý sa mi neoplatí kúpiť, ale Explo je super, a aj keď sú básne nanič, neviem, prečo.
    Ale recenzia je fajn, vidno, že si sa zlepšil vo vyjadrovaní. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem! Snažím sa v tom zlepšovať, odvtedy čo so mnou Ikar ukončil spoluprácu kvôli recenziám :D Tvoj názor si fakt cením, keďže od teba ma vždy písané recenzie najviac bavili :)

      Odstrániť