utorok 14. marca 2017

Chlapec v pásikavom pyžame - recenzia

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt chlapec v pásikavom pyžameNázov knihy: Chlapec v pásikavom pyžame
Autor/autorka: 
John Boyne
Počet strán: 176
Rok vydania: 2014
Vydavateľstvo: Slovart
Anotácia: Príbeh sa začína v Berlíne roku 1942. Jedného dňa sa Bruno vráti zo školy a nájde pobalené všetky veci. Jeho otec dostal nové miesto a rodina sa s ním musí odsťahovať ďaleko na zvláštne miesto, kde nemá čo robiť, kde sa nemá s kým hrať. Kam len oko dovidí sa tiahne plot, ktorý ho oddeľuje od čudných ľudí. Bruno je však prieskumník a nezmieri sa s tým, čo vidí. Pri prieskumných cestách pozdĺž plota stretne chlapca, ktorého život a podmienky sú úplne odlišné od jeho.

Moja recenzia: 
Ešte pred tým ako som si túto knihu prečítal, som najprv videl film (pozerali sme ho v škole :D). Vedel som už od začiatku ako to skončí, keďže mi to pár ľudí už naspoilerovalo. Neskôr som sa rozhodol že si chcem prečítať aj knihu. 
Ja si osobne myslím, že ak si knihu prečítate pred tým, ako si pozriete film, tak sa vám kniha určite bude páčiť. Ale ak si ju prečítate po filmu, ten zážitok z toho čítania už tam jednoducho nebude. Na knihe je podľa mňa najlepšie urobené stupňovanie príbehu, čo už si neviete tak užiť, keď už viete čo sa stane. 

Inak si myslím že kniha je veľmi fajn napísaná. Autor sa vedel pekne pohrať s myšlienkou vojny očami dieťaťa. Túto knihu by som vám odporúčil, ak ste nevideli film, alebo ak neviete koniec. Vtedy budete mať ten pravý zážitok z čítania. Naopak ak ste videli film, knihu už čítať nemusíte. Mne sa síce aj napriek tomu viac páčil film, ale to je len môj názor. 

Ja knihu hodnotím 2 hviezdičkami z piatich.


Moje hodnotenie: 2/5

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcel poďakovať vydavateľstvu PreŠkoly.sk. Knihu si môžete objednať TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára