streda 7. júna 2017

Mŕtve dievča neklame - recenzia

Názov knihy: Mŕtve dievča neklame
Autor/autorka: Jay Asher

Počet strán: 240
Rok vydania: 2017
Vydavateľstvo: Slovart
Anotácia: Najoceňovanejšia tínedžerská kniha posledného desaťročia. Moderná klasika tínedžerskej literatúry 21. storočia.Clay Jensen objaví jedného dňa pred domom zvláštnu škatuľu s niekoľkými magnetofónovými páskami. Nahrala ich Hannah Bakerová - spolužiačka, do ktorej bol buchnutý. No Hannah pred dvoma týždňami spáchala samovraždu. Jej hlas na magnetofónových páskach mu prezradí, že existuje trinásť dôvodov, prečo sa rozhodla pre ten strašný čin. Clay je jeden z nich. A keď si ju vypočuje, zistí prečo. Clay strávi noc s Hannahiným hlasom v ušiach, nasleduje jej slová po celom meste a postupne odkrýva najhlbšie tajomstvá a bolesť dospievajúceho dievčaťa.
Moja recenzia:
O tejto knihe sa v poslednej dobe dosť hovorí najmä vďaka rovnomennému seriálu 13 Reasons Why, ktorý okrem toho že ho označujú za najlepší seriál pre teenagerov, preslávila Selena Gomez, ktorá k nemu naspievala niekoľko piesní.

Kniha vás chytí už od začiatku. Je to presne ten typ príbehu na ktorý sa namotáte a nechcete prestať čítať. Je to príbeh o tom, že aj tá najmenšia maličkosť, môže spôsobiť veci, o ktorých ste si ani nemysleli že sa nemôžu stať. Príbeh sa postupne vyvíja a vy prežívate každý jeden moment s Clayom, ktorý tak ako vy, nemôže prestať poslúchať Hannin príbeh.

Ja by som knihu zhodnotil veľmi pozítívne. Zatiaľ neviem aký je seriál, ale ak je taký dobrý ako kniha, tak chápem prečo je taký vychvaľovaný. Ja knihu hodnotím 4 a pol hviezdičkami z piatich.

Moje hodnotenie: 4,5/5

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcel poďakovať vydavateľstvu PreŠkoly.sk. Knihu si môžete objednať TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára