štvrtok 6. júla 2017

Grafitové dievča - recenzia

Názov knihy: Grafitové dievča
Autor/autorka: Miroslava Varáčková

Počet strán: 184
Rok vydania: 2017
Vydavateľstvo: Slovart
Anotácia: Táňa kráča v ústrety bezútešnej budúcnosti - doštudovať s odretými ušami, nájsť si najpodradnejšiu prácu v meste a dúfať, že ju už nechytia policajti.
Táňa to v živote nemá ľahké. Doma ju čaká len matka alkoholička, ktorá jej nedokáže dať ani pár drobných na jedlo, nieto ešte na niečo iné, bez čoho si žiadna sedemnásťročná baba nedokáže predstaviť svoj život. Z reality uniká len s kamošom Britvom pri drobných krádežiach. Keď ju osloví fotograf Ben, Táňa nadobudne pocit, že po rokoch trápenia a súženia, jej bude konečne dopriate to dobré v živote. No vzťah založený na neúprimnosti a faloši nemôže vydržať. A nešťastie nikdy neprichádza osamote.


Moja recenzia:
Keď som sa dozvedel. že vyjde nová kniha od Miroslavy Varáčkovej, bol som nadšený. Aj keď som od tejto autorky čítal iba dve knihy, obe ma veľmi bavili a tešil som sa na ďalšiu. Keď mi kniha prišla, nemal som až tak veľa času si ju prečítať. Celkovo som si ju prečítal asi až po mesiaci. Ale musím vám povedať, tá kniha stála za to.

Kniha nie je veľmi dlhá, má menej ako 200 strán. Ja osobne som ju prečítal za jedno popoludnie. To v praxi znamená že tam nenájdete nejaké zbytočné pasáže, dialógy atď. Príbeh ide presne k veci a presne také knihy ja mám rád. Ďalším bonusom tejto knihy je že obsahuje "komiksové pasáže". 

V knihe máme po menej postáv, ale za to sú to postavy, ktoré si rýchlo obľúbite alebo naopak znenávidíte. Neskôr je kniha trochu romantická, ale nemyslím si, že je to nejaké veľmi presladené, takže aj tieto časti boli veľmi fajn.

Mne osobne sa kniha veľmi páčila. Nebol v nej ani jediný moment, ktorý by ma nebavil alebo nudil. Jediné čo by som na knihe možno zmenil bol koniec. Ale aj takéto konce k týmto knihám patria, takže je to odpustiteľné. 

Ja knihu jednoznačne hodnotím 5 hviezdičkami z piatich. Som rád, že aj v slovenskej literatúre sú kvalitné YA knihy. Túto knihu vrelo odporúčam.

Moje hodnotenie: 5/5

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem pani autorke Miroslave Varáčkovej a vydavateľstvu Slovart. Knihu si môžete objednať TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára