sobota 3. februára 2018

Najdlhší deň Adama T. - recenzia

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt najdlhší deň adama t.Názov knihy: Najdlhší deň Adama T.
Autor/autorka: Patrick Ness
Počet strán: 280
Rok vydania: 2018
Vydavateľstvo: Slovart
Anotácia: Nový tragikomický a dojemný príbeh od populárneho autora Patricka Nessa o odvahe akceptovať samého seba a naplno žiť svoj život. Adam Thorn zažíva najhorší a najbúrlivejší deň v živote. Vo vzťahoch mu to škrípe, v práci sa mu ale že fakt nedarí a všetko zaklincuje konflikt s otcom – otec farár, on gej a tínedžer – ktorý obom prevráti život naruby. Adamov najdlhší deň je plný konfliktov, útekov pred ľuďmi a vysvetleniami. Deň plný sexu, lásky aj zlomených sŕdc. A možno, ale naozaj len možno, aj štipky nádeje. Prežite s Adamom naplno intenzitu tínedžerských vzťahov a nájdite silu objaviť pravdu o samom sebe.

Moja recenzia:
Musím sa priznať, že ak by som sa nezapojil do súťaže o špeciálny recenzný výtlačok tejto knihy, asi by som si ju len tak nevybral. Knihu som čítal s tým, že som v podstate ani nevedel o čom je. No teraz to neľutujem.
Hneď na začiatok by som zhrnul moje osobné mínusy tejto knihy, resp. jeden. Táto kniha má dve dejové línie, ktorá spolu až tak úplne nesúvisia. Prvá dejová línia je vlastne príbeh, ktorý si prečítate v anotácii. Druhá dejová línia je o dievčati, ktoré zomiera (viac vám nepoviem, keďže nechcem spoilerovať).

Mňa osobne druhá dejová línia vôbec nezobrala a v podstate mi pri čítaní iba prekážala. Myslím si, že táto dejová línia si určite nájde svojich nadšencov a myslím si že ak by v knihe vôbec nebola, vôbec by to nevadilo a bolo by to naopak lepšie.

Kniha sa mi inak páčila. Príbeh je napísaný štýlom, ktorý sa číta veľmi ľahko. Hlavnou témou tejto knihy je život teenagera. Hovorí o láske, tínedžerských problémoch a o prijatí samého seba. Myslím si, že veľa ľudí sa v tomto príbehu nájde a že kniha zaujme aj ľudí, ktorí nevyhľadávajú LGBT literatúru.

Knihe dávam 3 a pol hviezdičky, a to to prevažne kvôli druhej dejovej línii. Ak by som mal hodnotiť iba prvú dejovú líniu, tak by som jej možno dal aj 5 hviezdičiek, ale tá druhá dejová línia to podľa mňa skazila.

Moje hodnotenie: 3,5/5

Za poskytnutie špeciálneho recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Slovart. Knihu si môžte objednať TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára