sobota 24. marca 2018

čistá duša - recenzia

Názov knihy: čistá duša
Autor/autorka: čistá duša

Počet strán: 208
Rok vydania: 2017
Vydavateľstvo: Slovart
Anotácia: čistá duša je pseudonym, ktorý sa vďaka slovným hračkám stal fenoménom slovenského internetu. Kniha čistá duša je výber z tvorby, ktorá bola zverejňovaná na sociálnych sieťach facebook a instagram, doplnená o doposiaľ nezverejnené texty. Texty sú výplodom bohatej fantázie a nenaplnených túžob, väčšina z nich je intímnych a absolútne osobných. Slovné hračky často minimalistickým spôsobom opisujú každodenný život. Opakujúcimi sa témami sú medziľudské vzťahy, láska či frustrácia politickou a spoločenskou situáciou. O skutočnej identite autora sa nevie takmer nič. Pozornosť sa namiesto svojej osobnosti snaží sústrediť len na svoju tvorbu.

Moja recenzia:
Ak ste nepočuli o čistej duši, tak buď nemáte instagram alebo ho máte, no nevyhľadávate si rôzne citáty o láske, ľuďoch a jednoducho o všetkom čo život prináša. Takýchto profilov je veľa, no čistá duša je jeden z mála, ktorému sa podarilo preraziť natoľko, že vydala samostanú knihu.
Na tejto zbierke básní sa mi asi najviac páči jej výnimočnosť. Pred tým ako čistá duša vznikla, tu nebolo nič podobné, aspoň ja som ešte nič takéto nič nevidel. Slovné hračky o živote, ktoré sú písané tak reálne a pri tom sú písané len pár slovami. Neviem ako vám, ale ja si myslím, že tieto slovné hračky majú veľkú nielen umeleckú hodnotu.

Taktiež sa mi páči to tajomno za celou čistou dušou. O autorovi sa nevie takmer nič, dokonca ani pohlavie. Veľmi sa mi páči, že autor týchto netradičných básní, sa nesnaží upútať svoju pozornosť na svoju tvorbu a nie na svoju identitu. Hovorí to niečo aj o osobnosti autora.

Témy básní sú rôzne. Či už je to láska, priateľstvo či dokonca nenávisť, všetky básne majú niečo do seba. Niekto si môže povedať: tri slová pri sebe predsa nemôžu byť báseň. No táto kniha je dôkazom, že môže. Básne nie sú dlhé, každá sa zmestí asi na pätinu strany, pričom kniha má formát asi ako malý pamätníček.

Kniha má veľmi minimalistický dizajn. Je celá biela, boky má nafarbené na čierno. Táto kniha je dôkazom, že knihu netreba súdiť podľa obalu. Mne aj napriek jednoduchému dizajnu kniha veľmi páči aj vizuálne. Ozaj a taktiež je perfektná na instagramové fotky ;)

Ja tejto knihe dávam 5 hviezdičiek, pretože moje očakávania maximálne splnila a určite ju vrelo odporúčam všetkým básnickým a nebásnickým dušiam.

Moje hodnotenie: 5/5

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcel poďakovať vydavateľstvu PreŠkoly.sk. Knihu si môžete objednať TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára