nedeľa 20. mája 2018

Jemné umenie mať veci v paži - recenzia

Názov knihy: Jemné umenie mať veci v paži
Autor/autorka: Mark Manson

Počet strán: 176
Rok vydania: 2018
Vydavateľstvo: Eastone s.r.o.
Anotácia: Kniha o osobnom rozvoji pre novú generáciu od blogerskej superstar,ktorá ukazuje, ako sa prestať riadiť pravidlami „pozitívneho“ myslenia nájsť svoj vlastný spôsob spokojného života podľa toho, čo je pre nás dôležité. Ľudské bytosti sú totiž omylné a majú svoje obmedzenia. Nie každý môže byť úžasný a výnimočný. Niekedy sme víťazi, inokedy lúzri a nie vždy je to naša chyba.Neustála snaha o dokonalosť, o naplnenie očakávaní, ktoré na nás naložila spoločnosť, rodičia, či my sami je presne to, čo násrobí nešťastnými. Namiesto toho by sme mali spoznať svoje limity a naučiť sa ich akceptovať. Až keď si priznáme svoje chyby,strachy, neistoty a začneme čeliť možno aj trochu nepríjemnej pravde, môžeme začať rozmýšľať, aké veci sú pre nás naozaj dôležité.

Moja recenzia:
V poslednej dobe často vyhľadávam knihy, ktoré vám majú pomôcť z tzv. osobným rozvojom. Nedávno som taktiež už čítal iné knihy o tom ako sa zbaviť stresu, mať pokojný spánok a pod. Táto kniha vás má naučiť niečo trošku iné. Budem citovať podnadpis na obálke: Ako úspešne ignorovať zaužívané pravidlá a napriek tomu spokojne žiť.


Táto kniha je písaná úplne inak, ako ostatné, ktoré som čítal predtým. Autor hovorí svoje rady, ktoré sú doplnené rôznymi reálnymi situáciami z jeho alebo z života niekoho iného. Nie je vôbec písaná nejako ťažko, mne osobne to prišlo, ako "písaný rozhovor so psychológom".

Ak by som mal určiť cieľovú skupinu tejto knihy, tak by som povedal že táto kniha je asi pre každého. Tým chcem povedať, že či už fakt túto knihu sami vyhľadáte alebo ju len tak dostanete do rúk, tak či tak vám kniha niečo dá, a to je podľa mňa na tejto knihe spomedzi všetkých kníh o osobnom rozvoji najlepšie.

Neviem či to tak mám iba ja, ale ak vidím na hocijakej knihe nápis New York Times Best Seller, tak ma vždy kniha zaujme ešte viac a vo 99% prípadoch, sa mi kniha aj naozaj páči.

Spomínal som to už aj v minulých recenziách, a spomeniem to aj dnes. To že si túto knihu kúpite a prečítate z vás nespraví človeka, ktorý bude mať všetko v paži. No ak si knihu prečítate a naozaj sa budete riadiť radami z tejto knihy, som si istý, že to čo vám kniha sľúbi, vám aj splní.

Ja tejto knihe dávam 4 hviezdičky z piatich a vrelo ju odporúčam všetkým, ktorých táto kniha zaujala.

Moje hodnotenie: 4/5

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcel poďakovať vydavateľstvu PreŠkoly.sk. Knihu si môžete objednať TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára