nedeľa 20. mája 2018

Stálo to za to - recenzia

Názov knihy: Stálo to za to
Autor/autorka: Miroslava Varáčková
Počet strán: 216
Rok vydania: 2018
Vydavateľstvo: Slovart
Anotácia: Je niečo silnejšie ako sesterská láska? Lívia je tá staršia. Tá úspešnejšia. Tá populárnejšia. Baška je tá, čo ostala na druhej koľaji... a to nielen v babských kruhoch na škole, ale aj doma a v srdciach rodičov. Keď sa Lívii rúca budúcnosť pred očami, rieši všetko po svojom a ničí všetkých naokolo. Nanešťastie je rodičovská láska niekedy slepá a pravda nemá šancu na prežitie. No ktorá sestra je v skutočnosti tá silnejšia a rozhodnejšia? Ktorá dokáže obetovať všetko, aby zabránila ďalšiemu súženiu? Všetky šťastné rodiny sú si podobné, každá nešťastná rodina je nešťastná svojím spôsobom. Vo svojej štrnástej knihe sa Mirka Varáčková ponorila do navonok šťastnej rodiny, aby odhalila ich nešťastie.

Moja recenzia:
Vždy keď sa dozviem, že vyjde nová kniha od tejto autorky, stále som rovnako nadšený a netrpezlivo čakám na to, kedy si ju môžem prečítať. Miroslava Varáčková je jedna z mála slovenských autoriek, ktorá píše naozaj skvelé realistické knihy. A táto kniha ma o tom zas a znova presvedčila.
Ako väčšina kníh od tejto autorky, kniha nie je veľmi dlhá, má menej ako 200 strán. To v praxi znamená že tam nenájdete nejaké zbytočné pasáže, dialógy atď. Príbeh ide presne k veci a presne také knihy ja mám rád. 

V knihe máme po menej postáv, ale za to sú to postavy, ktoré si rýchlo obľúbite alebo naopak znenávidíte. Neskôr je kniha trochu romantická, ale nemyslím si, že je to nejaké veľmi presladené, takže aj tieto časti boli veľmi fajn. Mne osobne sa kniha veľmi páčila. Nebol v nej ani jediný moment, ktorý by ma nebavil alebo nudil. 

Ja knihu jednoznačne hodnotím 4 hviezdičkami z piatich. Som rád, že aj v slovenskej literatúre sú aj takéto YA knihy, ktoré sa naozaj dobre čítajú Túto knihu vrelo odporúčam.

Moje hodnotenie: 4/5

Za poskytnutie špeciálneho recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Slovart. Knihu si môžte objednať TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára