streda 8. augusta 2018

Ja, Simon - recenzia

Názov knihy: Ja, Simon
Autor/autorka:
Becky Albertalli
Počet strán: 296
Rok vydania: 2018
Vydavateľstvo: Slovart
Anotácia: Simon vie o Blueovi toto: je to fakt zábavný, nenormálne múdry, no aj trochu plachý chalan. Simon však vôbec netuší, KTO vlastne Blue je. Chodia pritom do tej istej školy a už mesiace si vymieňajú e-maily, v ktorých si píšu tie najintímnejšie tajomstvá. Potom sa jeden z mailov dostane do nesprávnych rúk a Simonov svet je zrazu hore nohami. Nielenže sa stane obeťou vydierania, ale hrozí, že nesmelý Blue navždy zmizne zo Simonovho života. O tom, koľko pravidiel bude musieť Simon porušiť, aby si vybojoval právo na lásku, sa dočítate v jednom z najkrajších milostných príbehov za posledné roky.

Moja recenzia:
Ako som už veľa krát hovoril, knihy z LGBT tématikou veľmi nevyhľadávam. Ani vlastne neviem prečo. Jednoducho ma nikdy to nikdy nenapadne. No musím povedať, že keď sa už nejaká ku mne dostane, stojí to naozaj za to. A táto kniha nie je výnimkou.

Čo sa mi na tejto kniha asi najviac páči je, že nie je ani tak o tom, aký je coming-out, ale skôr o hľadaní, nájdení a prijatí samého seba. A to je vlastnosť tejto knihy, resp. tohto príbehu (keďže aj filmová adaptácia tejto knihy je veľmi dobre hodnotená), ktorá si všetkých získala.

Love-story tejto knihy je taktiež, aspoň pre mňa, veľmi dobrá. Vôbec nie presladená, ľahko čitateľná, jednoducho presne taká aká mi vyhovuje. Odhalenie Blue-ovej identity tiež stojí za poukázanie, keďže ja som osobne nečakal, že to úplne iná osoba ako si myslel.

Túto knihu hodnotím veľmi dobre a odporúčam ju všetkým teenagerom (cca v mojom veku, pretože mladší sa s tým asi tak nestotožnia). No aj dospelým, ktorí si možno niečím podobným prešli alebo prechádzajú.

Dávam päť hviezdičiek z piatich a hovorím: veľké ÁNO!

Moje hodnotenie: 5/5

Za poskytnutie špeciálneho recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Slovart. Knihu si môžte objednať TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára