streda 8. augusta 2018

Mlieko a med - recenzia

Názov knihy: Mlieko a med
Autor/autorka: Rubi Kaur

Počet strán: 208
Rok vydania: 2018
Vydavateľstvo: Plus
Anotácia: Mlieko a med je zbierka poézie a prózy o láske, strate, traumách, zneužívaní, uzdravovaní a ženskosti. Je rozdelená do štyroch kapitol a každá z nich plní inú úlohu. Vyrovnáva sa s rôznymi bolesťami. Lieči rôzne zármutky. Mlieko a med berie čitateľov na cestu najtrpkejších momentov a hľadá v nich niečo sladké, pretože sladkosť je všade, ak máte vôľu vidieť ju. Absolútny svetový bestseller prebásnila špičková slovenská poétka Mirka Ábelová.


Moja recenzia:
Chcem na začiatok recenzie chcem povedať, že pred tým ako som túto knihu začal čítať, tak som absolútne nevedel o čom je. A možno ak by som si to zistil, nebolo by to na škodu.

Táto kniha nie je nič pre mňa. No keďže ma 200 stránok veľmi riedko písanej poézie nezabije, knihu som úspešne prečítal. Ako vraví anotácia, táto kniha je o ženskosti, s čím sa ja úplne neviem stotožniť (logicky, haha).

Čo sa týka básní, niektoré mali ozaj niečo do seba a niečo som si z nich aj odniesol. Väčšina ma však absolútne nezaujala. A v podstate ani neviem určiť cieľovú skupinu tejto knihy. Kniha sa stala v Amerike bestsellerom. A asi si to aj u nás nájde svoju skupinu ľudí resp. skupinu žien.

Mile rád by som posúdil preklad tejto knihy, no bohužiaľ som nečítal originál knihy. Tzv. "prebásnenie" je podľa mňa nesmierne ťažká vec a za to by som chcel prekladateľke Mirke Ábelovej skloniť poklonu, pretože už len pustiť sa do niečoho takého je podľa mňa úžasné.

Túto knihu už by som si určite znova neprečítal. Pre dievčatá, ktoré rady pridávajú citáty na IG je táto kniha ako stvorená, no pre mňa nie určite nie. Ale obdivujem jednoduchosť dizajnu tejto knihy, to sa musí nechať. 

Túto knihu, podľa môjho pohľadu, hodnotím dvoma hviezdičkami z piatich.

Moje hodnotenie: 2/5

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcel poďakovať vydavateľstvu PreŠkoly.sk. Knihu si môžete objednať TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára