Leah mimo rytmu - recenzia

Názov knihy: Leah mimo rytmu
Autor/autorka:
 Becky Albertalli
Počet strán: 328
Rok vydania: 2018
Vydavateľstvo: Slovart
Anotácia: Leah Burkeová je cool bubeníčka, majsterka v tom, ako byť vždy nad vecou, a najlepšia kamoška Simona Spiera z bestsellerovej knihy Ja,Simon... proti pravidlám Homo sapiens. V ďalšom románe od Becky Albertalli sa dostáva do centra diania, aby rozohrala svoj part v príbehu o prvej láske a strastiach aj slastiach maturitného ročníka. Keď ide o bubnovanie, Leah nemá problém udržať rytmus, čo sa jej v skutočnom živote veľmi nedarí. Dokonca aj vo svojej partii tak trochu vyčnieva – ako jediné dieťa slobodnej matky to má rozhodne ťažšie ako jej priatelia. A hoci jej mama vie, že Leah je bisexuálka, nenazbierala ešte dosť odvahy, aby to povedala aj niektorému zo svojich kamošov. Dokonca ani Simonovi, ktorý už má coming out za sebou. Vzťahy v partii začínajú byť s blížiacimi sa maturitami a odchodom na vysokú školu poriadne napäté. Dlhoročné priateľstvo sa otriasa v základoch a pre Leah je čoraz ťažšie naladiť sa s nimi na rovnakú vlnovú dĺžku – najmä keď si uvedomí, že s jedným z nich by mohlo ísť o viac než len o kamarátstvo.

Moja recenzia:
Táto kniha vyšla akurát vtedy, keď som dočítal knihu Ja, Simon a tak automaticky upútala  moju pozornosť. Ako som už vravel, tak nevyhľadávam často knihy s LGBT námetom, keďže mi táto téma nepríde až tak zaujímavá, keďže sa s ňou neviem nejako stotožniť alebo ako to vysvetliť. Lenže táto kniha bola pre mňa must have a to hlavne kvôli pani autorke, ktorej štýl sa mi veľmi páči.

Leah je veľmi zaujímavá postava, ktorá v tejto knihe dostal dostatok priestoru na to, aby ukázala svoje pravé ja. Podľa mňa by filmová adaptácia tejto kniha bola možno ešte lepším príbehom coming-outu ako už spomínaný príbeh Simona. Aspoň pre mňa je príbeh tejto knihy veľmi zaujímavý a pútavý.

Postavy sú vlastne takmer rovnaké ako v Simonovi. Pribudlo len pár postáv a taktiež sa o niektorých dozvieme viacej. Prepáčte, že toľko túto knihu porovnávam s knihou o Simonovi, ale myslím si že tieto knihy spolu úzko súvisia a je veľká pravdepodobnosť, že ak si prečítate jednu, prečítate si aj druhú a naopak.

Čo sa týka tejto knihy, myslím si že je priemerná alebo jemne nad priemerom.Je to taká tá kniha, na ktorej sa vám všetko páči, no druhý krát si ju už prečítať nepotrebujete.

Preto ja túto knihu hodnotím 4 hviezdičkami z piatich a odporúčam všetkým, ktorých to zaujme.

Moje hodnotenie: 4/5