nedeľa 19. mája 2019

metrofília - recenzia

Názov knihy: metrofília
Autor/autorka: čistá duša

Počet strán: 160
Rok vydania: 2018
Vydavateľstvo: Slovart
Anotácia: čistá duša prichádza s druhou zbierkou textov, ktoré sú tak trochu básničkami, aforizmami či slovnými hračkami. Všetky texty sú o láske, v rôznych jej podobách. Na rozdiel od prvej knihy, tieto texty ešte neboli zverejnené na sociálnych sieťach.

Moja recenzia:
Ak ste nepočuli o čistej duši, tak buď nemáte instagram alebo ho máte, no nevyhľadávate si rôzne citáty o láske, ľuďoch a jednoducho o všetkom čo život prináša. Takýchto profilov je veľa, no čistá duša je jeden z mála, ktorému sa podarilo preraziť natoľko, že vydala už dve knihy.
Na tejto zbierke básní sa mi asi najviac páči jej výnimočnosť. Pred tým ako čistá duša vznikla, tu nebolo nič podobné, aspoň ja som ešte nič takéto nič nevidel. Slovné hračky o živote, ktoré sú písané tak reálne a pri tom sú písané len pár slovami. 

Taktiež sa mi páči to tajomno za celou čistou dušou. O autorovi sa nevie takmer nič, dokonca ani pohlavie. Veľmi sa mi páči, že autor týchto netradičných básní, sa nesnaží upútať svoju pozornosť na svoju tvorbu a nie na svoju identitu. Hovorí to niečo aj o osobnosti autora.

Povedal by som, že táto kniha je oveľa viac romantickejšia ako ako prvá kniha od čistej duše. Už samotný názov napovedá, že kniha bude o láske. Z básní môžme cítiť sklamanie aj radosť. Niekto si môže povedať: tri slová pri sebe predsa nemôžu byť báseň. No táto kniha je dôkazom, že môže. Básne nie sú dlhé, každá sa zmestí asi na pätinu strany, pričom kniha má formát asi ako malý pamätníček.

Kniha má veľmi minimalistický, no príjemný dizajn.  Táto kniha je dôkazom, že knihu netreba súdiť podľa obalu. Mne aj napriek jednoduchému dizajnu kniha veľmi páči aj vizuálne. Ozaj a taktiež je vhodná na instagramové fotky ;)

Ja tejto knihe dávam 5 hviezdičiek, pretože moje očakávania maximálne splnila a určite ju vrelo odporúčam všetkým básnickým a nebásnickým dušiam.

Moje hodnotenie: 5/5

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcel poďakovať vydavateľstvu PreŠkoly.sk. Knihu si môžete objednať TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára