pondelok 7. októbra 2019

Hippie - recenzia

Názov knihy: Hippie
Autor/autorka: Paulo Coelho

Počet strán: 248
Rok vydania: 2018
Vydavateľstvo: Ikar
Anotácia: Vo svojom najväčšmi autobiografickom románe s nami Paulo Coelho znovu prežíva sen generácie hippies, ktorá túžila zmeniť svet a šíriť mier. Paulo je mladý muž a chce sa stať spisovateľom. Nechá si narásť dlhé vlasy a vyberie sa do sveta hľadať slobodu a hlbší zmysel existencie. Zástupcovia brazílskej vojenskej diktatúry ho zatknú a uväznia. Neskôr, roku 1970 sa v Amsterdame stretne s Karlou a nasadnú na Magic Bus, ktorý ich má odviezť do Nepálu. Cestou prežijú výnimočný príbeh lásky. Aj ich spolucestujúci prechádzajú hlbokými premenami a nachádzajú nové životné hodnoty.
Moja recenzia:
Možno to o mne neviete, ale autobiografie alebo aj filmy a knihy podľa skutočných udalostí mám veľmi rád. Príde mi to oveľa zaujímavejšie ako čítať fikciu, keďže aspoň viete že autor si tento príbeh nevymyslel sám.

O tejto knihe som ani nevedel, dokým na mňa už v slovenskom preklade vyskočila v kníhkupectve. Keď som si prečítal anotáciu, vedel som, že túto knihu si chcem prečítať. Autorom tejto knihy je majster spisovateľského umenia Paulo Coelho, ktorý napísal napríklad knihu Alchymista.

Ani vlastne neviem, ako vám o tejto knihe niečo povedať bez toho, aby som vám nevyspoileroval celý dej. Jediné čo by som vám povedal je, že ak vás zaujímajú 70-te roky a taktiež éra hippie, táto kniha je pre Vás ako ušitá.

Taktiež je asi potrebné povedať, že kniha vraj nie je presné prerozprávanie autorovho príbehu. Niektoré veci boli pozmenené kvôli lepšiemu dotvoreniu príbehu. Pri čítaní vás to však vôbec neobmedzuje.

Kniha bola zaujímavá, no neprišlo mi to ako niečo svetoborné. Dobre sa číta, no druhý krát ju už však čítať nemusíte. Zhodnotil by som ju ako fajn oddychovku napr. na dovolenku. 

Knihu hodnotím troma a pol hviezdičkami z piatich.

Moje hodnotenie: 3,5/5

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcel poďakovať vydavateľstvu PreŠkoly.sk. Knihu si môžete objednať TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára