nedeľa 16. februára 2020

My deti zo stanice ZOO - recenzia

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt my deti zo stanice zoo bux.skNázov knihy: My deti zo stanice ZOO
Autor/autorka: Christiane F.

Počet strán: 296
Rok vydania: 2015
Vydavateľstvo: Premedia
Anotácia: Kniha zachytáva príbeh mladej tínedžerky v Západnom Berlíne v druhej polovici sedemdesiatych rokov, keď na scénu vtrhli tvrdé drogy, s ktorými mala skúsenosti už ako trinásťročná. Vznikla v spolupráci s dvoma nemeckými novinármi a toto už klasické dielo svojho žánru dodnes nestratilo nič na aktuálnosti. Christiane sa v centre mládeže už v dvanástich dostala k hašišu, na diskotéke sa v trinástich prepracovala k tvrdým drogám a skončila na heroíne. Jej matka dva roky netušila, že užíva drogy a zarába si na ne prostitúciou, ktorej sa nevyhlo takmer žiadne dievča s podobným osudom. Je to zároveň príbeh bezradnej spoločnosti, ktorá si s drogovo závislými deťmi nedokázala vo svojej dobe poradiť a mnohé z prípadov skončili tragicky.

Moja recenzia:
Už veľmi dlho som si túto knihu chcel prečítať, no stále som ako keby zabudol na to, že táto kniha existuje. A musím povedať, že som spravil veľkú chybu, že som si to neprečítal skôr.

O tomto príbehu ste už určite museli počuť, minimálne o názve. Kniha a aj jej filmové spracovanie je veľmi známe a povedal by som, že priam ikonické. Mrazivé na tejto knihe je, že inšpirované skutočnými udalosťami.

Tento príbeh by sa mal určite zaradiť medzi povinnú literatúru, keďže mňa asi nič ako táto kniha od drôg neodstrašilo viacej.

Mňa osobne takéto výpovede ľudí z bežného života veľmi bavia. Pridáva to príbehu na autenticite.
Táto kniha bola napísaná najviac pravdivo a úprimne, ako sa dalo. Nič nie je prikrášlené, vidíme len čistú realitu. Príbeh je veľmi silný, no veľmi vydarený.

Toto hodnotím ako geniálnu knihu, ktorá by si mala zaslúžiť viacej pozornosti.

Knihe dávam 5 hviezdičiek z piatich!

Moje hodnotenie: 5/5

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcel poďakovať vydavateľstvu PreŠkoly.sk. Knihu si môžete objednať TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára