nedeľa 5. júla 2020

Priatelia - recenzia

Názov knihy: Priatelia
Autor/autorka: Kelsey Miller

Počet strán: 288
Rok vydania: 2019
Vydavateľstvo: GRADA
Anotácia: Táto kniha predstavuje takmer dokonalú retrospektívu legendárnych Priateľov – zaoberá sa všetkými aspektmi seriálu, a to od neistých začiatkov až k dôvodom, prečo ho dodnes tak veľa ľudí sleduje a miluje. Novinárka a odborníčka na populárnu kultúru Kelsey Miller predkladá čitateľom najslávnejšie scény a momenty, pohľady do zákulisia, ako aj trendy, ktoré sa v súvislosti so seriálom zrodili – od vzostupu kaviarenskej kultúry a fascinácie kávou až po ikonický účes deväťdesiatych rokov, známy ako „Rachel“.
Moja recenzia:
Túto recenziu by som chcel jednoznačne chcel začať tým, že Vám popíšem aký vzťah mám so seriálom Priatelia. Pozeral som ho, keď som bol malý a išiel v telke. Vôbec nie nejako pravidelne, no vždy som si to rád pozrel.

Priateľov od začiatku do konca som začal až na Netflixe, niekedy koncom minulého roka. Odvtedy som všetkých 10 sérií videl už dva krát a každý deň si zapnem minimálne jednu časť. Milujem tento sitkom. Nečudujem sa, prečo tento počin z 90. rokov stále miluje a pozerá aj moja generácia.

Keď som sa dozvedel, že táto kniha existuje, hneď som ju musel mať. Aby ste ma správne pochopili, táto kniha nie je nejakým prerozprávaním alebo adaptáciou tohto seriálu. Nájdete v nej však rôzne historky z natáčania, zaujímavosti o hercoch a tvorcoch seriálu, no taktiež aj to, ako tento seriál ovplyvnil televíziu ako takú.

Zo začiatku som si myslel, že táto kniha bude pomerne nudná. Predstavoval som si to asi tak, ako keď si čítate zaujímavosti o seriáloch na ČSFD, len v knižnej podobe. No nakoniec sa z tejto knihy vykľulo asi niečo také, ako keby Vám babka rozprávala o nejakom seriále zvanom Priatelia, no zaujímavou a zábavnou formou. 

Túto knihu odporúčam všetkým skalným fanúšikom tohto sitkomu, myslím si že ľudí, ktorí si Priateľov pozrú iba občas to úplne zaujímať nebude.

Tejto knihe dávam 4 hviezdičky z piatich.

Moje hodnotenie: 4,5

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcel poďakovať vydavateľstvu PreŠkoly.sk. Knihu si môžete objednať TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára