utorok 8. februára 2022

Avengers: Rukavica nekonečna - recenzia

Názov knihy:
Avengers: Rukavica nekonečna
Autor/autorka: Brian Clavinger, Lee Black
Počet strán: 96
Rok vydania: 2021
Vydavateľstvo: Slovart
Anotácia: Thanos, postrach vesmíru, získal kamene nekonečna, vďaka ktorým môže ovládnuť celý vesmír. Už zničili polovicu populácie všetkých svetov vrátane niekoľkých Avengerov a polovice Fantastickej štvorky. Spider-Man, Wolverin, Ms. Marvel a Doktor Doom zostavia záchrannú jednotku a vydajú sa do vesmíru, aby Thanosa zastavili. Podarí sa tejto malej skupine superhrdinov zastaviť nezastaviteľné?


Moja recenzia:
Myslím si, že Marvel komiksy asi predstavovať nemusím. Ich filmové adaptácie sú také úspešné, že ľudia prestávajú chodiť do kiny na iné filmy, ako na marvelovky. Každý kto je taktiež fanúšikom MCU, určite pochopí, ako veľmi si Kevin Feige (prezident Marvel Studios) dáva záležať na tom, aby boli jeho filmy "comics accurate". 

Táto kniha predstavuje jednu z najväčších komiksových udalostí v histórii Marvel Comics a to tzv. nekonečnú vojnu s Thanosom. Pre neznalých, toto vydanie komiksov inšpirovalo aj napr. dej filmu Avengers: Infinity War (jedným z top 10 najúspešnejších filmov všetkých čias). 

Pri komiksoch sa však adaptuje inak ako pri klasických knihách. Komiksové udalosti majú často niekoľko variácií a aj preto si Marvel Studios pri výrobe scenára vyberie často rovno z niekoľkých verzíí jednej postavy či situácie. Preto vás chcem predom upozorniť, že ak si kúpite hocijaký komiks od Marvelu alebo DC, nečakajte od toho úplne ten istý príbeh ako v danej filmovej adaptácii. 

Toto vydanie od Slovartu, z edície Môj prvý komiks, svojím názvom vraví za všetko. Do slovenčiny nie je preložený takmer žiadny Marvel komiks, pokiaľ viem. A aj preto je podľa mňa skvelé, že sa toto Slovart snaží napraviť. Na začiatku máte dokonca aj krátku charakteristiku postáv vystupujúcich v komikse, čo je skvelé, najmä pre ľudí, ktorí nečítali úplne všetky komiksy. 

Tento komiks je označený vekom 7+, čiže pre všetkých, ktorí vedia čítať, haha. Ja osobne si myslím, že po ňom siahnu najmä ľudia, ktorí sú fanúšikmi Marvel filmov a ktorí chcú vidieť či sú komiksy tak isto dobré ako filmy. 

Pre mňa bol tento komiks taktiež prvým Marvel komiksom, ktorý som v živote čítal a musím povedať, že ak sa mi ešte nejaký dostane do ruky, určite ním nepohŕdnem. Komiks hodnotím 3 a pol hviezdičkami z piatich. 

Moje hodnotenie: 3,5/5


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Slovart. Knihu si môžte objednať TU.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára