utorok 8. februára 2022

Deviaty spolok - recenzia

Názov knihy:
Deviaty spolok
Autor/autorka: Leigh Bardugo
Počet strán: 472
Rok vydania: 2021
Vydavateľstvo: Slovart
Anotácia: Niekoho ako Galaxy „Alex" Sternovú by ste medzi prvákmi na Yalovej univerzite nečakali. Nedokončila ani strednú a naplno sa vrhla do sveta randenia s drogovými dílermi a oveľa, oveľa horších vecí. Dvadsaťročná Alex je navyše jedinou preživšou brutálnej viacnásobnej vraždy. Človek by povedal, že jej život sa skončil. Namiesto toho však dostane druhú šancu: začať zdarma navštevovať jednu z najprestížnejších svetových univerzít. V tom musí byť nejaký háčik, no nie? Nová kniha od Leigh Bardugo nás spolu s hlavnou hrdinkou zavedie do sveta tajných školských spolkov a okultných aktivít, kde zlovestné nadprirodzeno číha doslova za každým rohom kampusu.


Moja recenzia:
Fantasy knihy nečítam už dlhšiu dobu. Keď som bol mladší, čítal som prevažne iba fantasy literatúru. Jednu dobu som mal úplnú čitateľskú krízu a nečítal som vôbec nič. Neskôr som začal čítať prevažne romány a povinnú literatúru, no k fantasy už som sa nejako nedokázal dostať. Deviaty spolok tak bola prvá fantasy kniha, ktorú som čítal asi v posledných piatich rokoch. 

Leigh Bardugo je známa najmä svojimi príbehmi zo sveta Griša (Vrania šestka, Tieň kostí...), avšak tieto knihy ma nikdy neoslovili. Táto jej nová séria z vysokoškolského prostredia ma zaujala najmä tým, že sa venuje okultizmu. Nepozám veľa takýchto kníh, preto mi to prišlo veľmi originálne a svieže, najmä v spojitosti s vysokoškolskými spolkami. 

Tiež vás musím upozorniť, bez hocijakých spoilerov, že v tejto knihe nájdete naozaj veľa násilia a pomerne veľa nechutných vecí a rituálov (pod tým si predstavte, čo chcete). Mne osobne takéto scény nič nerobia, avšak ak na takéto veci veľmi nemáte žalúdok, radšej túto knihu preskočte. 

Môj najväčší problém s touto knihou bola jej dĺžka. Nikdy som nemal rád veľmi dlhé knihy, a aj keď mi niektorí poviete, že 472 strán vôbec nie je veľa, pre mňa je to naozaj dosť. Pri tejto knihe to však platí obzvlášť, pretože na môj vkus bola príliš zdĺhavá. Má prilíš dĺhý úvod a zameriava sa na maličkosti, čo je v konečnom dôsledku zaujímavé, avšak myslím si, že keby mala tak o 100 strán menej, páčila by sa mi viacej. 

Avšak nemôžem o tejto knihe povedať, že by bola zlá, pretože ak by bola, nedočítal by som ju. No jej dej ma zaujal a chcel som vedieť, ako to bude pokračovať a ako to skončí. Predsa len to bola moja prvá fantasy kniha po dlhej dobe a už aj to o niečom svedčí. Autorka z tejto knihy plánuje spraviť sériu, čiže v ďalších dieloch možno niektoré nedostatky napraví a vylepší. 

Knihe dávam 3 hviezdičky z piatich, a odporúčam ju hlavne všetkým, ktorých zaujíma téma okultizmu. 


Moje hodnotenie: 3/5


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Slovart. Knihu si môžte objednať TU.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára