Obyčajná tvár - recenzia

Názov knihy: Obyčajná tvár
Autor/autorka: R.J. Palacio

Počet strán: 264
Rok vydania: 2018
Vydavateľstvo: Ikar.
Anotácia: Keď August (Auggie) Pullman prišiel na svet, lekári predpovedali, že sa nedožije rána. V detstve podstúpil toľko operácií, čo iní nezakúsia za celý život. Pre vrodenú poruchu, ktorej názov väčšina ľudí nevie ani vysloviť, má zdeformovanú tvár, potravu jedáva cez slamku alebo nadrobno pokrájanú, a nie je na to pekný pohľad. Málokto uhádne, kedy sa usmieva a kedy mračí. A predsa je to úplne normálny chalan, ktorý miluje Hviezdne vojny a chce žiť vlastný život.Prvých desať rokov života Auggie nemal ľahkých, no až teraz stojí pred najťažšou skúškou zo všetkých – konečne ide do školy medzi „normálne“ deti. Musí sa pripraviť na zdesené pohľady spolužiakov aj posmech neprajníkov. Niekedy bude ťažké rozoznať, kto je skutočný priateľ. Nájde v sebe dosť síl, aby v škole vydržal, alebo sa vzdá a radšej zostane doma?

Moja recenzia:
Musím sa priznať, že o tejto knihe som vedel už dlhšie. A aj mi prišla zaujímavá. Len tá stará obálka. No nehnevajte sa na mňa, ale tá stará obálka bola strašná. Viem, že knihu netreba súdiť podľa obalu, dokonca je to napísané aj na zadnej strane tejto knihy, ale ja som raz taký. No keď vyšlo toto nové filmové vydanie, ktoré je N-Á-D-H-E-R-N-É (aspoň podľa mňa), neváhal som.
Táto kniha so sebou nesie krásne posolstvo. Nesúďme ľudí podľa vzhľadu. To tu omieľame už niekoľko pár rokov a stále sa nájde situácia, v ktorej sa každý z nás zachoval tak, akoby nemal. A práve pre tento dôvod, by sa mali takéto knihy písať a my by sme ich mali kupovať a čítať. A taktiež aj ideu knihy pochopiť a zobrať si ju k srdci. To len tak na okraj.

Kniha je podľa mňa zaujímavá tým, že nemá presne určenú cieľovú skupinu. Čiže je určená pre všetkých. Môže si ju prečítať 8-ročné dieťa alebo 80-ročný dôchodca, každý to síce pochopí po svojom, no obom kniha niečo dá. A takéto knihy mám ja rád.

Hlavnou témou tejto knihy sú predsudky. Myslím si, že veľa ľudí sa v tomto príbehu nájde. Kniha si ma, ako už som spomínal, zaujala hlavne svojou ideou. V tejto knihe je taktiež pekne vidieť, ako sa postava Auggieho vyvíja, postupne naberá sebavedomie a jednoducho príjma svoj vzhľad.

Knihe dávam 5 hviezdičiek z piatich a vrelo odporúčam všetkým, ktorí si myslia, že by ich mohla baviť.

Moje hodnotenie: 5/5

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcel poďakovať vydavateľstvu PreŠkoly.sk. Knihu si môžete objednať TU.