nedeľa 4. novembra 2018

Počúvaj nôž - recenzia

Názov knihy: Počúvaj nôž
Autor/autorka:
 Patrick Ness
Počet strán: 424
Rok vydania: 2018
Vydavateľstvo: Slovart
Anotácia: Prvý diel napínavej dystopickej trilógie od oceňovaného autora Patricka Nessa, ktorý si získal priazeň čitateľov po celom svete. Predstavte si, že žijete v Prentissove – meste, kde každý dokáže počuť vaše myšlienky. Predstavte si, že ste ustavične ponorení do otravného myšlienkového mraku – Šumu, ktorý spája mysle všetkých obyvateľov mesta a nikdy vás nenechá na pokoji. Pre Todda je to realita, no práve keď už odpočítava dni do trinástych narodenín, objaví niečo nemožné – miesto, kde žiaden šum nie je. Todd tak zároveň nechtiac prenikne k tajomstvám, ktoré mali ostať navždy ukryté, a musí sa aj so svojím verným psom vydať na útek, aby si zachránil holý život. Ako však uniknúť prenasledovateľom, keď vďaka šumu dokážu počuť každú vašu myšlienku?
Moja recenzia:
Pred tým, než som sa dozvedel že táto kniha alebo séria vôbec vyjde v slovenčine, tak som od Patricka Nessa čítal knihu Najdlhší deň Adama T., ktorá sa ku mne dostala úplnou náhodou. no nakoniec sa mi v celku páčila. Podobne to bolo aj s touto knihou. 

Kniha ma zaujala hlavne námetom. Mesto, kde každý počuje vaše myšlienky. Je to niečo, čo sa len tak nevidí. Príbeh je taktiež zaujímavo poskladaný a myslím si že naplní aj očakávania aj náročných čitateľov.

Štýl písania Patricka Nessa mi v celku vyhovuje, aj keď na môj vkus je v knihe niekedy príliš veľa opisných pasáží. Postavy majú dobre vystavané charaktery. Pri knihe mi taktiež vadila dĺžka, keďže si myslím, že by sa kniha určite dala skrátiť.

Myslím si, že táto kniha ako prvý diel trilógie je určite dobrý materiál na ďalšie diely a určite rád si prečítam aj ďalšie diely tejto série.  Mňa táto kniha príjemne prekvapila a oslovila. Určite to nebolo to najlepšie, čo som kedy čítal, ale myslím si že sa spokojne môže zaradiť do kategórie vyšší priemer.

Ja tejto knihe dávam poctivých 3,5 hvezdičky z piatich.

Moje hodnotenie: 3,5/5

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Slovart. Knihu si môžte objednať TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára