nedeľa 4. novembra 2018

Shoe Dog - recenzia

Názov knihy: Shoe Dog
Autor/autorka: Phil Knight

Počet strán: 400
Rok vydania: 2017
Vydavateľstvo: Ikar
Anotácia: Mladý a zvedavý Phil Knight, čerstvý absolvent vysokej školu ekonomickej, si od otca požičal päťdesiat dolárov a založil spoločnosť s jednoduchým poslaním: dovážať z Japonska kvalitné a lacné bežecké topánky. Predával ich z kufra auta Plymouth Valiant a počas prvého roka – 1963 – zarobil osemtisíc dolárov hrubého. Dnes ročný obrat Nike presahuje 30 miliárd dolárov. V ére startupov Knightova spoločnosť predstavuje zlatý štandard. Symbol zasvišťania nie je iba logo, vyjadruje aj ladnosť a veľkosť a stal sa jednou z mála ikon, ktoré okamžite rozpoznajú ľudia v každom kúte sveta.Zato Knight, muž skrývajúci sa za slávnym symbolom, bol odjakživa opradený tajomstvom. Konečne sa rozhodol porozprávať svoj príbeh v podobe prekvapujúcich, skromných a zábavných pamätí, ktoré sú napísané nádherne a bez cenzúry.
Moja recenzia:
Možno to o mne neviete, ale autobiografie alebo aj filmy a knihy podľa skutočných udalostí mám veľmi rád. Príde mi to oveľa zaujímavejšie ako čítať fikciu, keďže aspoň viete že autor si tento príbeh nevymyslel sám.

O tejto knihe som ani nevedel, dokým na mňa už v slovenskom preklade vyskočila na jednom e-shope. Keď som si prečítal anotáciu, vedel som, že túto knihu si chcem prečítať. Autorom tejto knihy je samotný spolumajiteľ firmy Nike, čo znamená že príbeh je naozaj autentický a pravdivý. 

Ani vlastne neviem, ako vám o tejto knihe niečo povedať bez toho, aby som vám nevyspoileroval celý dej. Tento príbeh určite nepatrí medzi tie krátke. Keďže kniha má 400 husto písaných strán, príbeh je naozaj obsiahly, no v dobrom zmysle. 

Aj keď kniha je pomerne dlhá nenájdete tam nejaké zbytočné pasáže, ktoré by knihe odoberali z kvality. V tomto prípade platí, že čím dlhšie, tým lepšie. 

Pre mňa bola táto kniha skutočným zážitkom a naozaj som si čítanie užil. Aj keď autor tejto knihy nie je vyštudovaným a vypracovaným spisovateľom, dokázal čitateľom predať zážitok a pocity z tejto knihy a to je hlavné.

Knihe dávam 4 hviezdičky z piatich. 

Moje hodnotenie: 4/5

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcel poďakovať vydavateľstvu PreŠkoly.sk. Knihu si môžete objednať TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára