pondelok 29. júla 2019

Mlčať je zlatá rybka - recenzia

Názov knihy: Mlčať je zlatá rybka
Autor/autorka:
 Annabel Pitcher
Počet strán: 328
Rok vydania: 2019
Vydavateľstvo: Slovart
Anotácia: Nová skvelá kniha od Annabel Pitcher je príbehom Tess Turnerovej. Je to obyčajné pätnásťročné dievča, trochu introvertné, s miernou nadváhou. Žije navonok bezproblémový život v milujúcej rodine, hovorí a robí veci tak, aby uspokojila rodičov, učiteľov, všetkých. Až kým jedného dňa nezistí niečo, čo obráti jej svet naruby. Ocko nie je jej skutočný otec. V šoku prestane rozprávať, obrní sa múrom mlčania a rozhodne sa na vlastnú päsť odhaliť tajomstvo svojho pôvodu. Na tejto strastiplnej ceste odhalí veci, ktoré môžu viacerým ľuďom zničiť život. Jediný priateľ, ktorý po celý ten čas verne stojí po jej boku, je detská baterka z pumpy v tvare zlatej rybky...
Moja recenzia:
Annabel Pitcher je autorka kníh, asi pre vekovú kategóriu priemerne 13 rokov. Jednoducho pre deti, ktoré by už chceli byť tínedžermi. Na knihe sa píše vek 12+, čo považujem za trochu prehnané. Ja by som vyhradil asi pre deti od 9 do 13 rokov. 

Tým chcem povedať to, že je určená pre trošku mladších čitateľov ako som ja. Preto ju budem hodnotiť trochu inak ako zvyčajne, keďže táto kniha si to naozaj žiada.

Mne osobne tento príbeh príde trošku ako "krutá realita s trochou rozprávky". Hlavná hrdinka nemá nikoho a tak sa začne "priateliť" s neživým predmetom. Pre niekoho prípad pre psychiatriu, v tejto knihe milý výtvor kreativity pätnásťročného dievčaťa. Úprimne, na to že má 15, by som od nej očakával trochu iné zmýšľanie.

Berme to tak, že túto knihu číta napr. 12-ročný chlapec. Dá mu táto kniha niečo do života? Možno ilúziu o krutosti života. Neviem to úplne zhodnotiť. Ja osobne si myslím, že ho viacej zaujme Harry Potter, ktorý je čisto fantázia a nie takéto hranie sa s detskou predstavivosťou.

Táto kniha bola pre mňa osobne príliš "detská". Možno je to preto, že už som zvyknutný na iné čítanie. Aj tak mi to prišlo príliš detské aj pre dieťa, ak ma chápete.

Túto knihu hodnotím dvoma hviezdičkami z piatich.

Moje hodnotenie: 2/5

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Slovart. Knihu si môžte objednať TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára