štvrtok 10. júna 2021

Hamlet - recenzia

Názov knihy: Hamlet
Autor/autorka: William Shakespeare
Počet strán: 144
Rok vydania: 2005
Vydavateľstvo: Ikar
Anotácia: Čas vykĺbil sa. Mám ho vrátiť naspäť. Dočerta, na toto som prisiel na svet? Takto premýšľa sám nad sebou dánsky princ Hamlet v hre, ktora je aktuálna vždy, ked je čas vykĺbený - a kedy vykĺbený nebol? Básnická "hru hier", kladúcu večne otázku, či má pri náprave sveta šancu jednotlivec, si prečítate na dúšok ako tú najnapínavejšiu detektívky.


Moja recenzia: 
Toto dramatické dielo z pera Shakespeara pozná asi snáď každý. Často ma však aj tak prekvapuje, že veľa ľudí napr. stále nevie, že replika "byť či nebyť" pochádza práve z tejto hry. Hamlet je síce príbehom zasadeným do 17. storočia, no aj tak v ňom môžeme nájsť pár nesmrteľných myšlienok, v ktorých sa nájde každá generácia.

Príde mi až trošku absurdné hodnotiť toto veľkolepé dielo, ktoré je do dnešného dňa najznámejšou a najčastejšie citovanou divadelnou hrou od Shakespeara, no povedal by som, že možno aj celkovo. Ja osobne som ešte Hamleta ako hru nevidel, no išiel by som hneď, keď by sa mi naskytla príležitosť. 

Ako asi väčšina z Vás vie, Hamlet je jedným z diel povinnej literatúry pre stredné školy, no to pre mňa ani nebol hlavný dôvod, prečo som si ho chcel prečítať. Už na hodinách slovenčiny sme si čítali nejaké ukážky, no ja som chcel vždy vidieť celý príbeh od začiatku do konca. Zaujímavé je na deji hlavne to, že aj keď je tento príbeh starý viac ako 400 rokov, niektoré veci sa od vtedy takmer vôbec nezmenili.

Toto dielo hodnotím 5 hviezdičkami z piatich, a aj keby som ku Hamletovi mal nejaké výhrady, tak čo už len ja obyčajný smrteľník, môžem povedať o asi najúspešnejšej Shakespearovej hre, že?

Moje hodnotenie: 5/5

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcel poďakovať vydavateľstvu PreŠkoly.sk. Knihu si môžete objednať TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára