Rómeo a Júlia - recenzia

Názov knihy: Rómeo a Júlia
Autor/autorka: William Shakespeare
Počet strán: 184
Rok vydania: 2006
Vydavateľstvo: Ikar
Anotácia: Naveky najsmutnejší! Taký je ten príbeh Romea a Júlie. To sú verše o nesmrteľných milencoch zo Shakespearovho veľdiela Romeo a Júlia, Ktory Nebolo vytvorené iba pre javisko, ale je aj nádherným čitateľským zážitkom. William Shakespeare (1564 - 1616) nebol obyčajný dramatik - o nom sa vždy bude hovoriť ako o najväčšom básnikovi divadla. Hľa nový slovenský preklad je dielom básnika - hru preložil Ľubomír Feldek.

Moja recenzia:
Túto mileneckú tragédiu poznáme hádam všetci už od malička. Ja osobne si nepamätám, ktorú "rozprávkovú" verziu Rómea a Júlie som videl ako prvú, no z detstva mi v pamäti najviac utkvela animované spracovanie tohto diela pre deti, v ktorom hlavné postavy boli tulene :D

Pri Shakespearovi sa naozaj nebojím hovoriť v superlatívoch, keďže každé jedno pomenovanie tohto veľkolepého dramatika je naozaj oprávnené. Už ako hovorí anotácia, tento príbeh zostane naveky najsmutnejší. Ja by som k tomuto dielu len chcel dodať, že je tu naozaj skvele vidno, že všetko je pominuteľné, tak ako aj láska. Láska nás môže zamotať natoľko, že bez nej už ani nebudeme chcieť žiť.

Dej alebo minimálne koniec tejto hry, pozná asi každý, kto chodil do školy, no teraz mi napadlo, aké zaujímavé by bolo, ak by som o tejto hre nikdy nič nevedel a pozrel si ju na javisku. Ak naozaj neviete o čom Roméo a Júlia je, odporúčam Vám si to ani nezisťovať, zaplatiť si lístky na nejakú kvalitnú divadelnú adaptáciu (medzi ktoré tá s tuleňmi nepatrí :D) a pozrieť si tento majstrovský kúsok na javisku.

Knihu hodnotím plným počtom hviezdičiek. Naozaj až pri takýchto dielach si uvedomím, že my blogeri niekedy naozaj o niečom nemáme čo povedať, pretože kto už sme len my, aby sme hodnotili viac ako 400 rokov uznávanú hru.

Moje hodnotenie: 5/5

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcel poďakovať vydavateľstvu PreŠkoly.sk. Knihu si môžete objednať TU.